KaSiH TeRcIpTa

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, June 10, 2012

confinement tyme..:-)

assalam olls...
hahahaha dh beranak 10 hari br nk start pantangkan?actually aku ni bkn laa org pantang sgt..(sorry 4 those yg rase ketidakwajaran aku) but aku mmg gini dr anak 1st lagi...oklaa just story mory ape yg aku buat eyh..bgn pagi kol 7.30,mandi, letak ubat luka..sapu minyak panas satu badan...urut skit2 by my mum, bertungku,then pakai premium beautiful full set...pastu makan pagi,tgk laa aper yg mak masak..selalunye mmg lauk org pantang laa..ikan kembung bakar ke,singgang ke,sayur sawi masak air..tu mmg fav laa..kadang2 sup ayam pon mak msk gak..cm semlm mkn ayam panggang sos tiram..sedap...:)pastu mkn vitamin yg doc bg...frankly speaking,aku x beli aper2set bersalin pon..sbb mase beranak ke iman, aku bukak satu botol herb dr set bersalin tu terus pening..alergi tol bau herbs ni..aku try gak pakai pilis, last2 mata aku bengkak sbb bile kering berabuk,masuk dlm mata.dgn berpasir2 atas tilam..urm..mmg aku x sesuai gitu...param pon aku try lumur, tp sme cm pilis...tak boleh blaa..bau dia lekat...l ast nye,satu set tu aku bg kat opismate aku...sorry laa sbb aku mmg sgt jujur..MIL aku org jawa,so pantangnya bole tahan..smpi nasik pon sekali amik je ye..tak ley tambah..aku tak nmpk mane rasionalnye melakukan itu..klu dpikir logik same jer klu ko amik nasik selambak rak dlm pinggan pastu tak abis,membazir siot...huhuhu..mungkin gak sbb aku anak misi,mak aku pon mmg tak pantang..cume dia bertungku,suh kepit kaki 1st 2weeks..tak ley gelak beria2(ke2-2 perlakuan ini sgt mencabar kewibawaan aku)hahahaha...pasal mkn,mak aku no hal..klu bdn ko tahan, mkn je..air batu mmg tak amik..sbb bise bdn klu minum...mcm aku kcg dal,kobis,terung,seafood mmg tak makan laaa...lain urmm aku mkn..even pulut kuning pon aku sebat je..org ckp nanti anak kembung,tp alhamdulillah, anak2 aku x pernah kembung smpi dh besar ni..amani pon buat setakat ok..aku pakai minyak baby amway..mmg superb bgs..ngan aku2 n hubs pakai minyak..ader jugak org ckp, skunk mmg tak rase, nanti dh tua br rase, urmm aku tgk mak aku alhamdulillah..sihat jer..umur 53 still bole main bola tampar...cmne tu??tp mak aku ckp, klu ko percaya pd sesuatu jd cmtu,so dia akan cmtu laa...so disbbkan aku anak mak,aku amik yg positive...sume tu ngan izin Allah..klu kite fikir kite mkn tu memudaratkan kite,so tak yah laa makan..klu kite pikir yg mkn tu tuk beri kite tenaga,kesihatan yg pntg halal, insyaallah, sihat :-)
then pas mkn pagi aku rehat, tgk tv ke, bc paper..lyn fb..buat laa aper2 yg patut...bg bby susu tetek 2jam sekali...aper lagi, tu je kot..mlm, mandi, letak ubat luka, letak minyak ,pki socks,then tgk tv tido....huhuhuhu..amaninyer habit,siang dia akan tido...sbb dia jaundice bby, so dia suke tido, maghrib dia bgn, kelip2mata, then tido balik...kol 12 mlm bgn sampi laa kol 1.30 cm tu...terkebil2..sepanjang 10 hari ni alhamdulillah, amani hisap susu ngan baik...nipple tak der laa luke mcm iman dulu..then dia senang bgn tuk minum susu..iman dulu sgt susah, smpi skunk pon susah..mkn memilih..susu pon kadang nk kadang tak moo..bdn kurus je..urmm..
skunk berat badan aku dh tinggal 43kg..aku tak tahu nape aku kurus gile...padahal mase be4 preggy berat aku 53kg..smpi tak muat laa pb aku..last aku timbang nk bersalin ari tu berat aku 52.5kg..then skunk dh turun smpi 43kg..ms aku br 1st day bersalin pen ckp nape aku terus kurus?huhuhu..ntah aku tgk cermin muke aku mcm tak siap je..perut mmg flat terus..menggelebey pon tak der..nape ntah..skunk pon mkn cm biase je, still cm tu gak brt..pakai pb ni pon dh boleh sarung je seluar dia..tak gulung2 susah2nk pakai..sarung mcm seluar tight je..nk kata sttess tak pon..ntah laa...tp bgs gak lurus..hahaha..tak yah sesusah hati..hehehe..:)
k laa dh tak pe nk cer..nanti ader cer aku cer..huhuhu..daa:)

1 comment: